به گزارش یزد فردا، در راستای اجرایی شدن مصوبات همایش ملی "تعامل صنعت و دانشگاه" ، اجرای طرح " کار بینی " آغاز گردید. به موجب این طرح دانشجویان طی چند ماه کاربینی وارد مرحله کارآموزی و سپس کارورزی میشوند و در نهایت پروژه درسی خود را در یکی از مراکز صنعتی در قالب تفاهم نامه خواهند گذراند. الگوی این  طرح، سیستم آموزش در پزشکی است که انترنها در بخشهای بیمارستانی حضور پیدا میکنند.

در راستای اجرای این طرح، دانشگاه امام جواد(ع) در قالب تفاهم نامه با  اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد، اولین گروه دانشجویان رشته مهندسی صنایع این دانشگاه را برای بازدید از کارخانه سیم و کابل ستاره یزد اعزام نمود. دکتر میرجلیلی معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) و عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی استان با همراهی دکتر مشاهیری رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی و مدیر روابط بین الملل اتاق بازرگانی ضمن بازدید از نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: طرح "کاربینی" که مبتکر آن اتاق بازرگانی یزد بوده است مراحل آزمایشی خود را طی میکند و برخی دانشگاههای مستقر در استان به عنوان مجریان طرح پیشقدم شده اند که دانشگاه امام جواد(ع) یکی از این دانشگاههاست. وی ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن این طرح ابراز امیدواری کرد تا با حمایت دولت و همراهی حدود سه هزار واحد صنعتی استان و دانشگاهها، نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی و برای اجرا در کل کشور آماده شود. دکتر میرجلیلی با اشاره به جمعیت بالای بیکاران با سطوح تحصیلی بالا اظهار داشت: اگر سیستم آموزشی دانشگاهها با فضای کسب و کار پیوند مناسبی را برقرار کند اساتید و دانشجویان مشکلات و فرصت های بازار کار را درک خواهند نمود و آموزشهای خود را با نیازهای بازار هماهنگ خواهند کرد و در نهایت با تقویت مهارتهای عملی، در بازار کار موفق خواهند شد. الگوی این  طرح الگوی سیستم آموزش پزشکی است که انترنها در بخشهای بیمارستانی حضور پیدا میکنند.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) اظهار امیدواری کرد تا اساتید در کنار دانشجویان وارد صحنه کار شوند و به غنای صنعت و غنای آموزشی خود بیفزایند. دکتر میرجلیلی اظهار داشت علاوه بر دانشگاه امام جواد(ع) دانشجویان رشته نساجی دانشگاه یزد و رشته پلیمر دانشگاه آزاد یزد نیز به این طرح پیوسته اند که امید است با حمایت سایر گروههای آموزشی این طرح به عنوان طرحی موفق برای اجرا در سراسر ایران عرضه شود.

در پایان این بازدید از آقای محمد شیشه بری مدیر عامل کارخانه سیم و کابل ستاره قدردانی و لوح "همکار دانشگاه" به آن کارخانه اهداء گردید.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا